2010. augusztus 30., hétfő

3. nap Carcassone-Andorra

Ma reggel megint esett az eső, így a reggeli készülődés elég gyorsan lezajlott. Az első programunk a Carcassone-i (Karkaszón-nak kell ejteni) vár meglátogatása volt. Ez Európa legnagyobb középkori vára, és csodálatos szép állapotban van.

Rengeteg tornya, bástyája, magas várfalai vannak, szűk utcákkal és sok hangulatos üzlettel, kertecskékkel. Sajnos sem herceget, sem hercegnőt nem találtunk a várban, csak egy kalodába zárt csibészt. :) A várlátogatás után elindultunk a magas hegyek alkotta Pireneusokba. Olyan magasak voltak ezek a hegyek, hogy sokszor a felhőkig értek, a csúcsukat nem is lehetett látni. Girbe-gurba szerpentineken haladt az autóbuszunk, útközben sok színes virágot láttam az út mellett. Nemsokára elértük Európa legnagyobb miniállamát, ahol annyian élnek, mint Kaposváron. Nagyon magas, nagyon meredek hegyek övezték a szűk völgyeket, ahol a főváros, Andorra la Vella (lá vejjának kell ejteni) is elterült. Ez egy csillogó modern város, rengeteg üzlettel, de az országot nemrég még egy családi házból irányította 28 ember. Találkoztunk egy magyar nénivel, aki 22 éve itt él, és ő rengeted izgalmas dolgot mesélt nekünk erről a pici országról. Miután kiálmélkodtuk magunkat, elindultunk Spanyolországba a magas hegyeken keresztül a mai táborhelyünk, Espot felé. Mire odaértünk a kempingbe, kisütött a nap. Ez a legszebb hely, amit csak el tudok képzelni. Egy zubogó hegyi patak mellett, a meredek hegyoldalon aláhulló vízesés lábánál vertük fel a sátrakat. Készül a finom vacsora, és egyre jobb a hangulat a társaságban.