2010. augusztus 30., hétfő

12. nap Marokkó-Tanger

Ma reggel Tarifában ébredtünk, és első utunk a kikötőbe vezetett. Ellenőrzés után felszálltunk egy hatalmas kompra, ami úgy szelte a vizet mint egy rakéta.

A hajón megismerkedtünk egy párral és a lány magyar volt. :) 1 óra alatt átkeltünk a tengeren és ráléphettünk Afrika földjére, a marokkói Tanger városában. Tipikus arab öltözetes, kaftános emberek fogadtak minket, és elvittek buszos városnézésre, fel lehetett ülni az egypúpú tevékre, majd a piac, a bazár és üzletlátogatások következtek. Láttunk sok szép, kézzel szőtt szőnyeget, beleszagolhattunk egy gyógynövénybolt illataiba, vásárolhattunk az utcai árusoktól és megkóstoltunk egy igazi arab ebédet nyárson sült hússal és kuszkusszal, zenével és hastáncossal. Ezután belevettettük magunkat a város forgatagába, a sok szín, illat, nyüzsgő tömeg csak úgy kavargott, és a tűző, forró napot csak a szűk sikátorok enyhítették. Tanger nagyon változatos képet mutat, színes és nyomorúságos, csillogó és koszos, gazdag és nyüzsgő egyszerre, de mindenképpen olyan élmény, hogy egyszer érdemes megnézni. A visszaút hasonlóan gyors volt, csak az útlevél ellenőztéshez kellett többet várni. Végül kissé megfáradva, de élményekkel tele léptünk Európa földjére. Esti tornaként egy autót kellet eltenni a kemping kapujából, hogy a busz be tudjon állni.